Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
- Over ons vak
Drie succesfactoren voor een award-winnende campagne
De Jobbonuscampagne door de ogen van twee twintigers op ontdekking bij Billie Bonkers. Wat maakte de campagne speciaal? Waarom was de actie zo effectief? En hoe zijn de uitdagingen aangepakt?
Het belang van een goede moderator voor een succesvolle infoavond
Wanneer een gemeente een infoavond organiseert over een groot mobiliteitsproject of nieuwe bouwplannen, breekt bij de communicatiedienst al eens koud zweet uit. Want communicatieambtenaren zetten op zo’n avond twee petten op. In dienst van de gemeente, maar tegelijk in de rol van neutrale moderator. Dat is lastig te combineren. Een externe moderator inschakelen is vaak een goed idee.
Zeven tips om emotie te omarmen in omgevingscommunicatie
Veranderingen in de leefomgeving laten niemand onberoerd. Denk aan de herinrichting van een steenweg, een nieuwe spoortunnel, aanpassingen in de circulatie of de bouw van een nieuw woonproject. Sommigen ondervinden stofhinder, anderen moeten een nieuwe route zoeken naar hun werk. Weer anderen kijken reikhalzend uit naar die groene fietsstraat, terwijl sommigen zuchten dat ze fietsers daar niet mogen inhalen. Zoveel weggebruikers, zoveel emoties … Net het aanvaarden van al die emoties is een goed startpunt voor succesvolle omgevingscommunicatie.
Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen?
Als lokaal bestuur wil je bijvoorbeeld je centrum helemaal inrichten. Dan wil je zoveel mogelijk inwoners betrekken. Je gaat niet in dialoog met enkel de mensen die luid roepen. Om goeie participatie op poten te zetten, moet je rekening houden met al je doelgroepen. En die zijn vaak heel divers. Mensen van verschillende leeftijden, andere afkomsten, uiteenlopende interesses of ideologische overtuigingen. En dus ook mensen met andere communicatienoden.
3 do’s en 3 don'ts voor beleidscommunicatie rond gedragsverandering
Door onze focus op betekenisvolle projecten krijgen we soms de opdracht om communicatiecampagnes te creëren die mensen moeten aanzetten tot een specifiek gedrag. Dikwijls maken we die campagnes in opdracht van overheden, steden en gemeenten en middenveldspelers die naast een creatieve insteek vooral op zoek zijn naar een partner die samen met hen hun doelgroep aanzet tot een verandering.
Waarom Billie Bonkers de PIEV-award 2023 verdient
PIEV staat voor passioneel, integer, empathisch, verrassend. Deze achievement excellence PIEV-award reiken we uit aan onszelf. Ja, echt.
Hypnose, manipulatie of groepsdruk? Hoe beïnvloedt Billie jouw onbewust gedrag?
Gewoonten. Na elke maaltijd een sigaret. Of altijd met de auto naar het station. Toch maar een avond tv-kijken, zelfs al heb je vandaag nog geen poot uitgestoken. Terwijl we eigenlijk met zijn allen willen stoppen met roken, meer bewegen, afval beter sorteren, minder autorijden. Gedrag veranderen vraagt om nieuwe reflexen en gewoonten. Nudging is iemand een zacht maar kordaat zetje geven in de richting van gewenst gedrag. Onbewust gedrag bewust invloeden dus. Die boeiende combinatie van gedragspsychologie en communicatie passen we bij Billie regelmatig én met succes toe.
Beleid en communicatie: sterker als ze samen in de startblokken staan
Overheden, maar ook projectontwikkelaars, hebben steeds meer oog voor communicatie en stakeholdermanagement van bij het prille begin van een project. Gelukkig maar, want pas aan communicatie denken als de inhoud al vorm heeft gekregen, loopt meestal slecht af.
Een cadeautje voor onszelf: een nieuwe huisstijl
Dat een huisstijl je een smoel en attitude geeft, moeten we niet meer vertellen. ‘Professionele bende, daar zijn we in goede handen’ of eerder ‘Het ziet er daar verdorie plezant uit’, het zijn reacties die je graag krijgt. In onze portfolio en op de pagina merkpositionering en merkidentiteit zie je hoe we het voor onze klanten doen. En in dit bericht lees je hoe we het voor onszelf hebben gedaan.
Billie voedert je inbox met betekenisvol nieuws en oprecht interessante tips