Billie Bonkers en DIFT zijn vanaf nu één familie.
Lees hier het volledige verhaal.

Een cadeautje voor onszelf: een nieuwe huisstijl

Dat een huisstijl je een smoel en attitude geeft, moeten we niet meer vertellen. ‘Professionele bende, daar zijn we in goede handen’ of eerder ‘Het ziet er daar verdorie plezant uit’, het zijn reacties die je graag krijgt. In onze portfolio en op de pagina merkpositionering en merkidentiteit zie je hoe we het voor onze klanten doen. En in dit bericht lees je hoe we het voor onszelf hebben gedaan.

Maar net zoals je voor een postkoets liever een paard dan een konijn gespannen ziet, zal de huisstijl van het bureau waarmee je werkt onbewust ook al veel hebben losgemaakt. Net zoals je het paard vertrouwt in zijn taak zal de look-and-feel van dat bureau net hetzelfde doen.

We leggen de lat hoog als het gaat over de merkidentiteit voor onze klanten. Dat deden we ook voor onszelf. De volledige familie Bonkers trok zich enige tijd geleden terug op een geheime locatie om zich te bezinnen over hun gezinshoofd Billie. Participatie moet je beleven, dus waren workshops en uithoudingsproeven de hoofdingrediënten die onze merkpersoonlijkheid moesten aanscherpen. We maken namelijk huisstijlen voor onze opdrachtgevers alsof ze voor onszelf zouden zijn. Dus maakten we nu even tijd voor onszelf.


Niet alleen een Bonkers logo

Het logo van Billie staat er nu enkele jaren en hebben we nu voorzien van twee dikke vrienden: B en B. Of: de BB’s zoals we ze hier noemen. Dat past in de visie dat een huisstijl meer is dan een logo. Onze merkidentiteit zegt dat we passioneel en verrassend zijn en dat op een empathische en integere manier laten zien. De BB’s vinden zichzelf zeer passioneel. Ze overladen je met creativiteit, gevoed door de creatieve zielen van de familie Bonkers. Je zag wellicht het filmpje op onze homepage dat laat zien in welke sferen onze BB’s graag rondhangen. Zag je het nog niet, dan vragen we jou met aandrang dat te doen, neem er gerust een kommetje chips bij. Pickles, als je het wil doen zoals de familie Bonkers.


Wil je zelf de Billie-liefde verspreiden: met deze verhoudingen maak je easy peasy een eigen B volgens de regels van de kunst.
Ze overladen je met creativiteit gevoed door de creatieve zielen van de familie Bonkers

We zien dat niet zo graag

‘Net zoals we het voor jullie doen, bekijken we ook welke kleuren we zelf het liefste zien.’ In de vorige zin staat een fout: we kiezen huisstijlkleuren niet volgens goede (of slechte) smaak, maar bekijken wat het beste bij het merk past.
Bij ons was dat uniformblauw en zeepcentralekleur. Dat laatste is een ode aan het legendarische Zeepcentrale Marc, de esthetische pareltjes die zij de wereld instuurden enkele decennia geleden mag niet vergeten worden. Inspiratie is werkelijk overal te vinden, je zou onze dromen eens moeten meemaken.

De nieuwe huisstijl die we onszelf cadeau deden zie je werkelijk overal: op onze muren, onder onze trap, in onze plantenbakken, uit de bluetoothboxen in de keuken, aan de gevel, of op onze socialmediakanalen … En onze presentaties beginnen meestal met een muzikaal intermezzo. Kortom, je weet wat te doen als je dat eens wil meemaken!


De familie Bonkers

In januari lezen we elkaar een nieuwsjaarsbrief voor. In juni organiseren we een hele gekke dag voor onszelf en we noemen dat een teambuilding. In de zomer zijn we blij wanneer we elkaar terugzien na een veel te lange vakantie. En elke week eten we chips en taartjes tijdens de koffiebreak. Met een gedeelde Spotify-lijst op de achtergrond. Leer onze familie gerust wat beter kennen. Kom langs aan de Gordunakaai. Of bekijk eerst even de familiepagina zodat je weet wat / wie je te wachten staat.

Het meest dynamische element van de huisstijl zijn wijzelf. Een familie die bedrijvig werkt aan betekenisvolle projecten. Wij zijn Bonkers!


Nog niet helemaal mee?

Kijk hier eens naar:

Gerelateerd