Waarom Billie Bonkers de PIEV-award 2023 verdient
Omdat we die verdienen.
Omdat die waarden altijd in onze binnenzak zitten.
Omdat we er graag mee uitpakken, als een kwetsbaar maar o zo kostbaar cadeau.
Omdat we elk project dat we aanpakken, aftoetsen aan onze waarden.
Want bij Billie Bonkers geloven we passioneel in wat we doen. We gaan er volledig voor. We bonken op deuren tot we binnengelaten worden. Om dan vol passie ons verhaal te doen. Eens we de klik voelen, bouwen we vlot een hechte relatie op.
Bouwen aan een open maatschappij lukt alleen als we integer te werk gaan bij alles wat we doen. Dat wil zeggen dat we eerlijk communiceren en dat we altijd denken en handelen in het voordeel van onze opdrachtgevers.
Tegelijk leven we ons in de opdrachtgever en doelgroep in. We graven diep om alle beweegredenen en drempels bloot te leggen. Vol empathie bedenken we de juiste strategie, inhoud en creatie.
Maar we hebben ook lef. We durven een verrassende invalshoek te kiezen en dompelen onze voorstellen onder in een creatief bad. We kennen onze klassiekers en hebben samen een pak ervaring. Maar we geven er zo graag een kleurrijke Billietoets aan.
Nu een vers jaar onze levens insluipt, staan we vanzelf even stil bij wat er dit jaar de revue passeerde. Omvangrijke projecten, waardevolle opdrachten, snelle tussendoortjes, creatieve campagnes, talrijke participatieprojecten en vooral véél communicatie.
Zeven virtuele anjers en rozen voor elk van onze opdrachtgevers.
Want door hen kunnen wij onszelf deze PIEV-award geven.
Dankzij hen kunnen wij Billie Bonkers zijn. Bedankt!
Heb je zelf een opdracht voor Billie? Neem contact op!
Gerelateerd
-
- Over ons vak
Wanneer een gemeente een infoavond organiseert over een groot mobiliteitsproject of nieuwe bouwplannen, breekt bij de communicatiedienst al eens koud zweet uit. Want communicatieambtenaren zetten op zo’n avond twee petten op. In dienst van de gemeente, maar tegelijk in de rol van neutrale moderator. Dat is lastig te combineren. Een externe moderator inschakelen is vaak een goed idee.
-
- Over ons vak
Veranderingen in de leefomgeving laten niemand onberoerd. Denk aan de herinrichting van een steenweg, een nieuwe spoortunnel, aanpassingen in de circulatie of de bouw van een nieuw woonproject. Sommigen ondervinden stofhinder, anderen moeten een nieuwe route zoeken naar hun werk. Weer anderen kijken reikhalzend uit naar die groene fietsstraat, terwijl sommigen zuchten dat ze fietsers daar niet mogen inhalen. Zoveel weggebruikers, zoveel emoties … Net het aanvaarden van al die emoties is een goed startpunt voor succesvolle omgevingscommunicatie.
-
- Over ons vak
Als lokaal bestuur wil je bijvoorbeeld je centrum helemaal inrichten. Dan wil je zoveel mogelijk inwoners betrekken. Je gaat niet in dialoog met enkel de mensen die luid roepen. Om goeie participatie op poten te zetten, moet je rekening houden met al je doelgroepen. En die zijn vaak heel divers. Mensen van verschillende leeftijden, andere afkomsten, uiteenlopende interesses of ideologische overtuigingen. En dus ook mensen met andere communicatienoden.
-
- Over ons vak
Door onze focus op betekenisvolle projecten krijgen we soms de opdracht om communicatiecampagnes te creëren die mensen moeten aanzetten tot een specifiek gedrag. Dikwijls maken we die campagnes in opdracht van overheden, steden en gemeenten en middenveldspelers die naast een creatieve insteek vooral op zoek zijn naar een partner die samen met hen hun doelgroep aanzet tot een verandering.
-
- Over ons vak
Gewoonten. Na elke maaltijd een sigaret. Of altijd met de auto naar het station. Toch maar een avond tv-kijken, zelfs al heb je vandaag nog geen poot uitgestoken. Terwijl we eigenlijk met zijn allen willen stoppen met roken, meer bewegen, afval beter sorteren, minder autorijden. Gedrag veranderen vraagt om nieuwe reflexen en gewoonten. Nudging is iemand een zacht maar kordaat zetje geven in de richting van gewenst gedrag. Onbewust gedrag bewust invloeden dus. Die boeiende combinatie van gedragspsychologie en communicatie passen we bij Billie regelmatig én met succes toe.
-
- Over ons vak
Overheden, maar ook projectontwikkelaars, hebben steeds meer oog voor communicatie en stakeholdermanagement van bij het prille begin van een project. Gelukkig maar, want pas aan communicatie denken als de inhoud al vorm heeft gekregen, loopt meestal slecht af.
-
- Over ons vak
Dat een huisstijl je een smoel en attitude geeft, moeten we niet meer vertellen. ‘Professionele bende, daar zijn we in goede handen’ of eerder ‘Het ziet er daar verdorie plezant uit’, het zijn reacties die je graag krijgt. In onze portfolio en op de pagina merkpositionering en merkidentiteit zie je hoe we het voor onze klanten doen. En in dit bericht lees je hoe we het voor onszelf hebben gedaan.
- Meer gebabbel