Wees alert voor asbest
Doel van deze campagne die Billie toegewezen kreeg: doe-het-zelvers en professionals bewustmaken van de gevaren van werken met asbesthoudende materialen en hen aanzetten om preventieve veiligheidsmaatregelen te nemen.
We creëerden een campagne onder de noemer ‘Wees alert voor asbest’, een positieve waarschuwing zonder onheilspellende toon. Samen met de opdrachtgevers en het kabinet van Minister van Gezondheid Maggie De Block lanceerden we een kick-offevent. Daar stelden we de informatieve website www.alertvoorasbest.be en bijhorende applicatie voor. Billie zorgde voor een persbericht en stuurde print- en gadgetmateriaal (folders, affiches, asbestzak, giveaways ...) naar gemeentes en professionele retailzaken.
Kort daarna werden vier verschillende tv-spots tijdens primetime op Vlaamse en Waalse zenders uitgezonden. We publiceerden advertenties in vakbladen en leverden campagne-materiaal aan voor specifieke events (vb. Belgian Roof Day, Batibouw). Gezien het succes van de campagne, werden de acties een jaar later herhaald. Deze keer werkten we ook een volledige socialmediacampagne uit waardoor we de doelgroep nog gerichter wisten te bereiken.
Andere projecten
-
JONK aan het woord JONK-campagne geeft jongeren van Asse het woord
-
Join For Water Video en radiocampagne over kostbaar water
-
Langer blijven plakken in Gent Promocampagne voor het laatavondnet van De Lijn
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Fluxys gaat van gas naar waterstof Pop-up infopunt voor nieuwe pijpleiding
- Portfolio