Viaduct Vilvoorde Vernieuwt

Met het project ‘Werken aan de Ring’ wordt de Ring rond Brussel klaargemaakt voor het verkeer van morgen. Naast het verhogen van de leefbaarheid in de omgeving van de Ring is er ook aandacht voor het openbaar vervoer, fietsinfrastructuur en het herstellen van groenverbindingen. De Werkvennootschap coördineert het project en Billie Bonkers zorgt al enkele jaren voor strategisch communicatieadvies en creatieve ondersteuning met een breed gamma aan communicatiemiddelen.

Wat misschien wel de meest impactvolle werf wordt, is de vernieuwing van het Viaduct van Vilvoorde. Dat is een van de meest bekende onderdelen van de Ring rond Brussel. Na 50 jaar is dit bouwwerk aan renovatie toe. Een renovatie die de veiligheid voor de toekomst zal garanderen. Er zal worden gewerkt op, onder en zelfs in het Viaduct. Omdat tijdens de werken het verkeer blijft rijden, worden de rijstroken versmald en de snelheid verlaagd naar 50 kilometer per uur.

De werken veroorzaken onvermijdelijk verkeershinder. Om iedereen bewust te maken van de verwachte hinder creëerde Billie de campagne ‘Viaduct Vilvoorde Vernieuwt’ binnen het project Werken aan de Ring.


Deelmerk met eigen logo

Viaduct Vilvoorde Vernieuwt is niet alleen een campagne maar ook een subbrand die de hele werkenperiode gebruikt wordt in de communicatie rond de werken aan het Viaduct. Een belangrijk herkenningselement binnen de huisstijl van Werken aan de Ring dat een houvast biedt aan iedereen die betrouwbare info wil over de werken.

Meer dan 150.000 voertuigen per dag

Elke dag rijden er meer dan 150.000 voertuigen over het Viaduct van Vilvoorde. Misschien wel de belangrijkste brug van Vlaanderen. Dat vraagt om een campagne met een groot bereik. Naast een uitgekiende digitalemarketingstrategie via sociale media krijgt ‘Viaduct Vilvoorde Vernieuwt’ een spot in de Boodschappen van Algemeen Nut op de openbare omroep, radiospots op de openbare en commerciële stations en een tv-spot op de regionale zenders. De spot is ook te zien op streamingplatformen VTM GO en Streamz. De gedrukte en digitale advertenties in de kranten worden aangevuld met reclame op Waze, YouTube-ads en advertenties op tankpistolen langs de Belgische autosnelwegen.

De productie van de tv-spot voor Viaduct Vilvoorde Vernieuwt had goud in de mond. In de vroege ochtend van een mooie julidag werden dronebeelden gemaakt van het Viaduct bij zonsopgang. De crew maakte rond, onder en zelfs in het Viaduct indrukwekkende campagnebeelden. De opnames brachten ons op unieke plaatsen. In het Viaduct van Vilvoorde zijn twee dienstgangen van bijna twee kilometer lang, net onder het wegdek. Ook daar zal gewerkt worden.

Het Viaduct van Vilvoorde Vernieuwt, dat zal iedereen geweten hebben.

Andere projecten