Join For Water

Wat een evidentie lijkt, is het niet overal. Iedereen heeft recht op water, maar wereldwijd staan zoetwatervoorraden onder druk. Klimaatveranderingen en vervuiling, maar ook onze toenemende consumptie zorgen ervoor dat we beredeneerd moeten omgaan met ons water. Het is een problematiek die ieders aandacht vraagt en dat bracht Join For Water en Billie Bonkers samen. Het resultaat: twee campagnes die Join For Water aan naamsbekendheid en giften helpen.

Maar echt jong, in alles zit er water

Een T-shirt produceren kost 2700 liter water. Voor een tas koffie ben je 130 liter water kwijt. We verbruiken meer water dan je denkt. Dat is de insteek voor deze campagne. Met een spot op social media en tijdens de boodschappen van algemeen nut op de openbare omroep zetten we dat in de schijnwerpers.

Ambassadeur voor Join For Water, Yemi Oduwale, roept op om stil te staan bij de hoeveelheid water die we elke dag gebruiken en een gift te doen voor Join For Water en zo ons water te beschermen.

We bedachten het concept, schreven het scenario en bespraken met het productieteam hoe we veel water konden tonen zonder water te verspillen. Al het water dat je ziet in de spot hebben we hergebruikt, onder andere in de laatste scène. De vlotte draaidag sloten we af met rimpelvingers.

Eindejaarsperiode is fondsenwervingseizoen

Traditioneel gezien is de eindejaarsperiode fondsenwervingseizoen. Vuurkorven en gezellige avonden maken de mens vrijgevig. Voor Join For Water maakten we een radiospot, een medium met een groot bereik. Mens en natuur hebben water nodig, maar hoe zou de wereld eruit ziet mocht er geen water zijn? Een hoorspel schotelt je 3 mogelijke scenario’s voor.

Andere projecten