Upcycle your waste
Het Economisch Huis Oostende en zeven Europese steden en onderzoeksinstellingen slaan de handen in elkaar om lokale afvalstromen om te vormen tot nieuwe grondstoffen. Het project ‘Upcycle Your Waste’ streeft naar een afvalloos Noordzeegebied. Billie Bonkers kreeg de vraag om de communicatiestrategie uit te schrijven. De opdracht werd nadien uitgebreid met de creatie van verschillende communicatiemiddelen.
Billie betrekt de KMO’s en de regio’s van bij de start in de te ontwikkelen communicatiestrategie. In de geest van de CB-link methodiek (ontwikkeld door collega Machteld Weyts) richten we een multidisciplinaire werkgroep op met afgevaardigden van de betrokken bedrijfszones, steden en onderzoeksinstellingen. Via workshops, focusgroepen en online bevragingen bepalen we de communicatiedoelstellingen, de projectidentiteit en de usp’s voor bedrijven én maatschappij. We brengen samen ook reliëf aan in de externe stakeholders.
De Billie-studio voorziet een herkenbaar logo en bijhorende baseline ‘Minimise your waste. Maximise your business.’ We ontwerpen ook een overkoepelende website, schrijven wervende brochures, maken projectposters en creëren verschillende Office-templates. Zo kan elke partner met hetzelfde verhaal en dezelfde uitstraling aan de slag.
Andere projecten
-
JONK aan het woord JONK-campagne geeft jongeren van Asse het woord
-
Langer blijven plakken in Gent Promocampagne voor het laatavondnet van De Lijn
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Ziekenhuis met schwung Kleurrijke branding voor Ziekenhuis Geel
-
Warme en positieve identiteit en meer sfeer voor Blaarmeersen
- Portfolio