Warme en positieve identiteit

Sport- en recreatiepark Blaarmeersen in Gent is al jaren een succes, met de strandzone als grote publiekstrekker. Op drukke zomerdagen telt het park 4.500 bezoekers. Maar uitbater Farys en parkeigenaar Stad Gent willen een nieuwe wind doen waaien door Blaarmeersen. En dus laat Billie meer sfeer aanwaaien, we geven het park een positieve vibe en één duidelijke smoel.

Gebrek aan merk

Eerst analyseren we de huidige sfeer in het park. Overal staan verbodsborden, de overheersende kleur is rood en de communicatie vertrekt vanuit Farys of Stad Gent, maar er is geen duidelijke link met het ‘merk’ Blaarmeersen.

Daarom zetten we in op uniformiteit, co-branding, positiviteit en duidelijkheid. We zorgen voor één huisstijl, één merk, één smoel voor Blaarmeersen. Farys en Stad Gent komen in tweede lijn aan bod, als evenwaardige partners. Op het terrein willen we een aangenamere, betere wayfinding, zodat bezoekers op een intuïtievere manier hun weg kunnen vinden. En de positieve vibe trekken we door in heel het creatief concept, zowel in tekst als in beeld.

Wandelluchtblauw en limonadegeel

Sport en recreatie staan centraal in de kleurrijke speelse figuren die we uitwerken. Die gebruiken we los van elkaar, in een patroon of gecombineerd om het aanbod van Blaarmeersen uit te beelden. Wandelluchtblauw, limonadegeel, vergeten-insmeren-rood en firstdate-wangenroze zijn vier van de zeven betekenisvolle Blaarmeerskleuren. Uniform en warm, vriendelijk en uitnodigend zorgen ze voor instant sfeer.

Vriendelijke knipoog

Ook de gebods- en verbodsborden nemen we onder handen. De gebiedende taal maken we toegankelijk en vriendelijk, waar mogelijk met een knipoog. De baseline ‘een plezante plek voor iedereen’ vat de visie goed samen.

Andere projecten