Samen veerkrachtig!
Tijdens de 10-daagse van de geestelijke gezondheid bieden Stad Gent en verschillende gezondheidspartners 10 dagen lang gratis activiteiten rond mentale veerkracht en geestelijke gezondheid aan. Billie kreeg de vraag om een nieuw campagnebeeld voor de 10-daagse te ontwerpen, inclusief de toepassing ervan op verschillende communicatiemiddelen.

We gingen hiervoor een samenwerking aan met de vaak bekroonde illustrator Pieter Gaudesaboos. Samen met hem zochten we naar een beeld dat de veelzijdigheid van geestelijke gezondheid goed zou illustreren. Dat het een positief campagnebeeld zou worden, dat stond vast. Want het doel van de 10-daagse is om het belang van veerkracht te benadrukken. Verschillende schetsen en probeersels later kwamen we tot een groep van mensen die elk op hun eigen manier hun gewenste pad zoeken. Samen of alleen, rechtdoor of via een omweg, met een lach of met een traan ... Maar allemaal met de nodige veerkracht om dat pad te blijven ontdekken.
Het campagnebeeld was te zien op affiches en brochures die op openbare plekken in Gent verspreid werden. En ook de website van de 10-daagse kreeg een make-over met onze illustratie.



Andere projecten
-
JONK aan het woord JONK-campagne geeft jongeren van Asse het woord
-
Join For Water Video en radiocampagne over kostbaar water
-
Langer blijven plakken in Gent Promocampagne voor het laatavondnet van De Lijn
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Viaduct Vilvoorde Vernieuwt Nationale bewustmakingscampagne
- Portfolio