Love your tools
Het aantal arbeidsongevallen in de houtnijverheidssector ligt zorgwekkend hoog. Vooral met zaagmachines gebeuren er nog veel ongevallen doordat er onvoorzichtig wordt omgesprongen met het werkmateriaal. De sociale partners van de sector bundelden de krachten om samen een sensibiliseringscampagne te lanceren.
Wat kan arbeiders ertoe aanzetten om voorzichtiger om te gaan met hun werkmateriaal? Op welke gevoeligheden kunnen we inspelen om het belang van veiligheidsvoorschriften te benadrukken? Welke snaren moeten we raken en met welke middelen bereiken we onze doelgroep het best? Op die vragen zocht en vond Billie een antwoord. Voor deze arbeiders is er maar 1 werktuig het allerbelangrijkste: hun eigen lichaam. En dat hebben we in de kijker gezet met de slogan ‘Love your Tools’.
Billie ontwierp een website met dynamische content die zowel informeert als sensibiliseert. Alle bedrijven in de houtsector ontvingen bovendien een campagnepakket om te gebruiken in hun organisatie: affiches, stickers en een geurhanger in de vorm van het campagnebeeld dat de doelgroep regelmatig herinnert aan het belang van veilig werken.




Andere projecten
-
Beter dan de rest Bewustmakingscampagne en challenge voor IDM
-
Steek een poot uit Campagne duaal leren
-
Studio Globo Een nieuw logo voor Studio Globo
-
Alle werken en hinder in het noorden van Gent gestroomlijnd Gent op Weg
-
Planeet Goudgeel Een kindvriendelijke patient journey voor Ziekenhuis Geel
- Portfolio