G-sport op een nieuw spoor
Billie en Parantee-Psylos vzw onderhouden al jaren een fijne relatie. Nu Parantee-Psylos fusioneert met sportfederatie en middenveldorganisatie G-sport Vlaanderen, mocht Billie het huwelijk inzegenen met een sterke nieuwe merkidentiteit. G-sport Vlaanderen neemt drempels weg voor personen met een beperking en creëert kansen zodat iedereen volgens zijn eigen behoeften en mogelijkheden aan sport en beweging kan doen.
Met de passie die we van hen gewoon zijn, vertellen ze ons over de ambitie van het nieuwe G-sport Vlaanderen en de nood aan een nieuwe brand. Bij ons begon het meteen te kriebelen en als het kriebelt moet je G-sporten, of zoiets.
Speels, opvallend beeldmerk
We deden het natuurlijk al eens eerder, merken begeleiden om hun identiteit scherp te stellen of te versterken. Vaak begint dat met een workshop of interview om grondig te checken of iedereen op dezelfde golflengte zit. Maar in dit geval varen we voort op ons verleden samen. Daardoor kunnen we dankzij een duidelijke briefing meteen aan de slag.
Van research tot logovoorstellen
We starten met een kick-offmeeting en een beknopte researchfase om ons in te werken in het actuele G-sportlandschap. De verzamelde informatie zetten we om in verschillende ontwerpen, waaruit G-sport resoluut kiest voor het speelse, opvallende beeldmerk. De drie geometrische vormen, geïnspireerd door de letters G en g, stralen dynamiek en diversiteit uit. De kleuren, met een knipoog naar de oude logo’s, zijn herkenbaar en opvallend. Het donkerblauw is een toegankelijke kleur voor blinden en slechtzienden, wat we voor G-sport Vlaanderen uiteraard cruciaal vinden.
Visuele identiteit uitwerken
We diepen het gekozen ontwerp verder uit tot een volwaardige visuele identiteit. Dat betekent dat we de stijl toepassen op verschillende communicatiemiddelen. In eerste instantie zijn dat de online middelen: e-mailhandtekening, website, elementen voor sociale media … Vervolgens smijten we ons op de offline middelen, van enveloppen tot kledij en beach flags. Alle ontwerpen samen krijgen een keurig plekje in de huisstijlgids. Dat is het kompas voor al wie met de nieuwe huisstijl van G-sport Vlaanderen aan de slag gaat.
Toekomst op maat
Meer dan ooit tevoren richt G-sport Vlaanderen zich tot een breed en divers doelpubliek. Elke G-sporter vult bovendien zijn sport of beweging naar eigen wens in: van helemaal inclusief tot exclusief of aangepast, en elke mogelijke tussenvorm daarvan. Met dit treffend, dynamisch logo zet G-sport die evolutie alle kracht bij.
Andere projecten
-
Ziekenhuis met schwung Kleurrijke branding voor Ziekenhuis Geel
-
Warme en positieve identiteit en meer sfeer voor Blaarmeersen
-
Een dynamische biotoop Eigenwijze branding voor biotope by VIB
-
Farys krijgt duidelijke positionering Een betekenisvolle huisstijl voor 100-jarig bestaan
-
Circulaire economie in de mooiste vorm Eindredactie en vormgeving voor Koning Boudewijnstichting
- Portfolio