Portfolio
Klant De Werkvennootschap Tags Familie Bonkers

Fietshelden

De Werkvennootschap beheert het programma ‘Werken aan de Ring’ en staat in voor de herinrichting van de Ring rond Brussel. Naast de infrastructurele aanpassingen streeft De Werkvennootschap binnen dit programma naar een toename van duurzame vervoersmodi tot minstens 50 %. Daarom wil het de inwoners van de Rand sensibiliseren rond hun mobiliteitsgedrag.

Vanuit onze expertise rond gedragsverandering en campagnes, riep Billie de Fietshelden in het leven. In het najaar van 2018 lanceerden we de eerste editie van ‘Fietshelden van Werken aan de Ring’ en ondertussen volgde er jaarlijkse een nieuwe editie.

We dagen de Fietshelden uit om de auto enkele weken aan de kant te laten en hun woon-werktraject met een elektrische fiets af te leggen. Om de beste Fietshelden te rekruteren, organiseren we een on- en offline wervingscampagne. Billie bedenkt een creatief concept voor de campagne, ontwerpt het promomateriaal en houdt de online ervaring levendig met filmpjes en foto’s. Daarnaast ondersteunen we de Fietshelden en bieden hen een platform om hun belevenissen en uitdagingen te delen.

Gedragsverandering realiseer je niet van vandaag op morgen. De Fietshelden-campagne blijven we daarom herhalen. Zo bouwen we op lange termijn aan een geëngageerde en actieve fietscommunity waarbij de leden mekaar uitdagen en motiveren. Het enthousiasme van de Fietshelden is hartverwarmend. Bovendien boeken ze ook concrete resultaten: ze beslissen om die tweede auto niet te kopen, overtuigen collega’s om vaker de fiets te nemen én zelfs hun werkgevers om fietsleasing in het bedrijf te organiseren.


Ook nood aan een campagne?
Laat van je horen

Andere projecten