Billie Bonkers en DIFT zijn vanaf nu één familie.
Lees hier het volledige verhaal.

Portfolio
Klant Femma Tags

Eigen mix

In 2019 testten alle werknemers van vrouwenvereniging Femma een jaar lang het effect van een kortere werkweek uit. Iedereen werkte 30 uur in plaats van 36 uur per week, mét behoud van loon. In 2020 wilden ze de resultaten van dat onderzoek aan de wereld bekend maken. Hun boodschap in de juiste context plaatsen, journalisten op een correcte manier te woord staan, beleidsmakers enthousiasmeren én het brede publiek inspireren over het “nieuwe voltijds werken”, dat werd de concrete opdracht voor Billie.

Focus op framing

We hielpen bij het verwoorden van de conclusies in het onderzoeksrapport, want dat was al een eerste manier om Femma op een bepaalde manier te ‘framen’. Hoe je iets zegt, bepaalt voor een groot stuk de impact van je boodschap. Een half jaar lang hebben we Femma begeleid om die framing ook consequent toe te passen in alle communicaties. Daarvoor organiseerden we onder andere een training met de woordvoerders en beleidsmedewerkers van Femma.

Digitaal event

Om de pers, opiniemakers, beleidsmakers en het brede publiek te informeren over de onderzoeksresultaten en de eigen bevindingen van het experiment, had Femma een groot event gepland. Maar we spreken over 2020, het jaar waarin we live events tijdelijk moesten vergeten. Billie organiseerde daarom eenlive webinar en zorgde voor de uitnodigingen, het persbericht, de technische ondersteuning en de opmaak van de presentaties. Meer dan 300 geïnteresseerden volgden het live webinar.

Succesvolle socialmediacampagne

Om het brede publiek te bereiken, was het belangrijk om dat ‘nieuwe voltijds werken’ op een overtuigende manier te omschrijven. Een positieve associatie in woord en beeld, daar ging onze creatieve studio naar op zoek. En zo kwamen we tot de campagneslogan ‘Eigen mix’ en een campagnebeeld met stralende, lachende Femma-medewerkers. Die beelden hebben we slim verspreid via social media, samen met 3 campagnevideo’s waarin Femma-medewerkers vertelden over de voordelen die het experiment met de kortere werkweek voor hen persoonlijk opleverden.

Andere projecten