Eigen mix
In 2019 testten alle werknemers van vrouwenvereniging Femma een jaar lang het effect van een kortere werkweek uit. Iedereen werkte 30 uur in plaats van 36 uur per week, mét behoud van loon. In 2020 wilden ze de resultaten van dat onderzoek aan de wereld bekend maken. Hun boodschap in de juiste context plaatsen, journalisten op een correcte manier te woord staan, beleidsmakers enthousiasmeren én het brede publiek inspireren over het “nieuwe voltijds werken”, dat werd de concrete opdracht voor Billie.
Focus op framing
We hielpen bij het verwoorden
van de conclusies in het onderzoeksrapport, want dat was al een eerste
manier om Femma op een bepaalde manier te ‘framen’. Hoe je iets zegt,
bepaalt voor een groot stuk de impact van je boodschap. Een half jaar
lang hebben we Femma begeleid om die framing ook consequent toe te
passen in alle communicaties. Daarvoor organiseerden we onder andere een
training met de woordvoerders en beleidsmedewerkers van Femma.
Digitaal event
Om de pers, opiniemakers,
beleidsmakers en het brede publiek te informeren over de
onderzoeksresultaten en de eigen bevindingen van het experiment, had
Femma een groot event gepland. Maar we spreken over 2020, het jaar
waarin we live events tijdelijk moesten vergeten. Billie organiseerde
daarom eenlive webinar en zorgde voor de uitnodigingen, het
persbericht, de technische ondersteuning en de opmaak van de
presentaties. Meer dan 300 geïnteresseerden volgden het live webinar.
Succesvolle socialmediacampagne
Om het brede publiek te bereiken, was het belangrijk om dat ‘nieuwe voltijds werken’ op een overtuigende manier te omschrijven. Een positieve associatie in woord en beeld, daar ging onze creatieve studio naar op zoek. En zo kwamen we tot de campagneslogan ‘Eigen mix’ en een campagnebeeld met stralende, lachende Femma-medewerkers. Die beelden hebben we slim verspreid via social media, samen met 3 campagnevideo’s waarin Femma-medewerkers vertelden over de voordelen die het experiment met de kortere werkweek voor hen persoonlijk opleverden.
Andere projecten
-
JONK aan het woord JONK-campagne geeft jongeren van Asse het woord
-
Join For Water Video en radiocampagne over kostbaar water
-
Langer blijven plakken in Gent Promocampagne voor het laatavondnet van De Lijn
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Fluxys gaat van gas naar waterstof Pop-up infopunt voor nieuwe pijpleiding
- Portfolio