Bereikbaar Oostakker
In en rond Oostakker voeren verschillende wegbeheerders en nutsbedrijven tegelijkertijd infrastructuurwerken uit. En dat gedurende een lange periode én op een kleine oppervlakte. Wie in de omgeving woont, werkt of passeert krijgt te maken met hinder. En dat vraagt dus om duidelijke communicatie. Een perfecte taak voor Billie Bonkers, zo oordeelde Stad Gent.
In samenspraak met de communicatieverantwoordelijken van de betrokken partners zorgt Billie voor een sterke strategie en een communicatieplan. Hinder kunnen we niet wegwerken, maar wel draaglijk maken. We zorgen voor een transparant procesverloop, bieden perspectief en communiceren helder en transparant.
Ongeacht wie de schop in de grond steekt, de weggebruiker moet vooral
verder geholpen worden met duidelijke, overzichtelijke en eerlijke
communicatie. Billie creëert daarom een overkoepelende visuele
identiteit: Boost – Bereikbaar Oostakker. Dat zorg
voor herkenbaarheid bij de weggebruiker en voor een rode draad in alle
overkoepelende communicatie over de werken.
We creëren ook een Boost-website die
in één oogopslag alle werken visueel bundelt. Ook voor vragen en
bereikbaarheidsfiches is het dé overkoepelende referentie.
Geïnteresseerden vinden daardoor op één referentieplek alle relevante
informatie, nieuws, faseringen en contactinformatie terug. Bedrijven en
andere attractiepolen krijgen Boost-posters en visuals voor hun social
media. Zo kunnen ze hun bezoekers en personeel informeren. Een artikel
in het Stadsmagazine Gent, een persbericht en posts op social media
ondersteunen de lancering.





Andere projecten
-
Farys krijgt duidelijke positionering en betekenisvolle huisstijl voor 100-jarig bestaan
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Circulaire economie in de mooiste vorm Eindredactie en vormgeving voor Koning Boudewijnstichting
-
Beter dan de rest Bewustmakingscampagne en challenge voor IDM
-
Steek een poot uit Campagne duaal leren
- Portfolio