Altijd in contact
De stad Lokeren pakte haar dienstverlening aan. Om alle Lokeraars mee te krijgen in het verhaal, lanceerden we de campagne ‘Altijd in contact’ met een origamihaas als eyecatcher. De haas dook overal in het straatbeeld op, ook letterlijk: in het bord van de bebouwde kom of op de stoep geverfd. De teasingcampagne (denk aan veel hazen en veel gevouw) maakte eerst alle Lokeraars nieuwsgierig. Sindsdien photobomben de hazen elke communicatie vanuit de stad.
De stad Lokeren start in volle covid19-periode met een aangepaste dienstverlening, waaronder een klik-bel-komsysteem. Met dat systeem stimuleren ze inwoners om eerst online of telefonisch een afspraak te maken, voor ze de loketten van het stadhuis bezoeken. Het project was door de lockdown in de praktijk al gestart, maar de nood was hoog om er een volwaardige campagne rond te breien, met een herkenbaar, herbruikbaar beeld.
De haas is het symbool voor de stad Lokeren. Voor deze campagne maken wij er een origamihaas van. Hij sprong tevoorschijn op affiches, flyers, mondmaskers, brieven, acties, …
Onder een stolp
In december trappen we een teasingcampagne in gang, waarbij we de haas nog incognito de baan op stuurden. Hij zit op de eerste affiches nog onder een wazige stolp om medewerkers nieuwsgierig te maken. In het infokrantje verschijnt een speciale advertentie waarmee inwoners origamihazen leren vouwen. Voor de medewerkers van de stadsdiensten hangen we daar zelfs een challenge aan vast. We installeren doorheen de stad enkele behaaslijke, excuseer, behaaglijke verkeersborden. Op straat verschijnt stoepgraffiti met de origamihaas. En als nieuwjaarswens springen medewerkers en inwoners redelijk letterlijk het nieuwe jaar in dankzij de ‘babbelboxspring’.
De sprong vooruit
In januari lanceren we de campagne echt, met de boodschap ‘Altijd in contact’ en de origamihaas op een piëdestal. Op het stadhuis staat de boodschap levensgroot geprojecteerd. Zowel op de website als op alle communicatie vanuit de stad (e-mailhandtekening, stadsmagazine en stadstv, social media, …) komen origamifiguren tevoorschijn. Twee animatievideo’s leggen de veranderingen duidelijk uit.
Andere projecten
-
Join For Water Video en radiocampagne over kostbaar water
-
Langer blijven plakken in Gent Promocampagne voor het laatavondnet van De Lijn
-
Heldere communicatie voor de Vlaamse jobbonus Brede campagne met nudging
-
Viaduct Vilvoorde Vernieuwt Nationale bewustmakingscampagne
-
Denderleeuw in beweging Communicatie met schwung
- Portfolio