Portfolio
Klant Koning Boudewijnstichting Tags

1000x1000

Billie ontwierp het logo, de huisstijl en de website voor een bijzondere solidariteitsactie van de Koning Boudewijnstichting: “1000x1000”. Meer dan 180 professoren van de Vlaamse universiteiten willen samen 1 miljoen euro inzamelen voor kinderen en jongeren uit kansarme gezinnen. Volgens de professoren is de impact van de coronacrisis op de samenleving ongelijk verdeeld en zijn kansarme kinderen het hardst getroffen. Daarom roepen ze alle academici op om massaal 1000 euro te storten voor drie verschillende projecten van de Koning Boudewijnstichting: het Kinderarmoedefonds, Boost en Kleine Kinderen, Grote Kansen.

De creatieve studio van Billie ontwierp het logo en de look & feel voor de actie. We zetten in geen tijd een overzichtelijke website online met meer info over het project en uiteraard de mogelijkheid om te doneren. Het geld wordt geïnvesteerd in de versterking van de onderwijskansen van kinderen en jongeren uit kansengroepen.

De lancering van de actie kreeg heel wat persaandacht. Tijdens het slotcongres werd bekendgemaakt dat er maar liefst € 710.000 voor de 3 kansarmoedeprojecten van de Koning Boudewijnstichting werd opgehaald. Meer dan 1300 academici zetten ook hun handtekening onder een politieke oproep voor een nieuw sociaal contract.
Een betekenisvol project waar we bij Billie met veel bedrijvigheid en trots onze schouders onder zetten.

Ontdek de actie op 1000x1000.be

Billie Bonkers is specialist in het creëren van de juiste toon en look & feel voor onze thema’s. Ze helpen onze communicatie toegankelijker te maken en hiermee resultaten te boeken. Ze zijn creatief, flexibel en zeer efficiënt. Zo zorgen ze net voor dat ietsje extra. - Saïda Sakali, Senior projectcoördinator Koning Boudewijnstichting
Nood aan een website?
Laat van je horen

Andere projecten