Vlaanderen feest Brussel danst

BRANDING STRATEGIE COMMUNICATIE

Elk jaar davert Brussel op 11 juli op zijn grondvesten, want dan organiseert Muntpunt ‘Vlaanderen Feest, Brussel Danst’, de officiële viering van het feest van de Vlaamse Gemeenschap in Brussel. Al drie jaar op rij schakelt de grootste bibliotheek van Brussel Billie Bonkers in als communicatiepartner.

De uitdaging

Het programma van ‘Vlaanderen Feest, Brussel Danst’ is elk jaar heel divers. Van spectaculaire dancebattles tot een symfonische singalong, van gegidste stadswandelingen tot een sfeervolle roller disco. Zo’n uiteenlopende line-up spreekt uiteraard verschillende doelgroepen aan. Hoe maak je dit verscheiden doelpubliek dan warm om op 11 juli richting het centrum van Brussel te trekken?

Onze aanpak

Per doelgroep selecteerden we de relevante kanalen, zowel on -als offline, om zo tot een doelgerichte mediamix te komen. Social ads, fietsbanners, verrassende organische content, branded bierviltjes, TV-spot, online banners, een communicatiepakket voor partners zorgen ervoor dat het evenement op heel wat plaatsen de nodige zichtbaarheid krijgt. VRT, DPG, Bruzz en RingTv zijn partners van het festival, waardoor we via hun kanalen (TV, radio, krant, website) het evenement ook bij het grote publiek bekend maakten.

Het resultaat

Het event stijgt elk jaar naar nieuwe hoogtes.
In 2025 waren alle gegidste wandelingen 2 weken na de lancering reeds uitverkocht, steeg de online fanbase naar 5.000 volgers en verwelkomden we maar liefst 7.000 enthousiaste meezingers op de Grote Markt op 11 juli.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Ik wil aan de slag
Vorige
Vorige

Laatavondnet De Lijn

Volgende
Volgende

LUCA School of Arts