
STAD GENT
Laatavondnet
De Lijn
COMMUNICATIESTRATEGIE CAMPAGNE
Een extra drankje. Een staande ovatie. Nog één liedje. Gent leeft ’s avonds en dat wil je niet te vroeg moeten afbreken. Maar wat als je na middernacht nog gewoon de tram op kunt stappen? Dat is precies wat het laatavondnet van De Lijn mogelijk maakt.
De uitdaging
De Lijn breidt haar aanbod in Gent uit met nachtelijke ritten richting buurgemeenten. Een logische stap voor een stad die bruist, maar nog onbekend bij veel inwoners en bezoekers. De Stad Gent wil mensen overtuigen om die nieuwe late ritten ook effectief te nemen.
Onze aanpak
“Langer Gent” werd onze rode draad. Want als je tot laat nog op de bus kunt, blijf je langer hangen bij je vrienden, in de stad, in het moment. Met affiches, bierkaartjes, social media-video’s en een stevige samenwerking met horeca en cultuurhuizen maakten we van het laatavondnet een ticket naar meer.
Het resultaat
De campagne was niet te missen: in cafés, op schoolcampussen, op sociale media en op de site van De Lijn. Horeca en cultuurspelers pikten het gretig op, jongeren deelden de video’s. En het laatavondnet? Dat werd ineens een pak aantrekkelijker.