Sportdienst Stad Gent

CAMPAGNE

Het begon met slechte geurtjes rond het sportveld.

Stad Gent wil zijn sportaccommodaties volledig rookvrij maken. Geen rokende supporters rond de sportvelden, geen rokers op het terras van de cafetaria. Kortom, in de buurt van sporters denk je niet aan roken.

De uitdaging

In de cafetaria van sportclubs geldt er al lang een rookverbod, maar Stad Gent wil nog een stapje verder gaan om ervoor te zorgen dat sporters, en al zeker sportende kinderen, niet geconfronteerd worden met rokers. Hoe zorg je ervoor dat de supporters, vrienden of familie rondom de sportvelden niet meer denken aan een sigaret?

Onze aanpak

Twee sportclubs worden aangesteld als pilootprojecten. We bevragen de doelgroep om hun drempels in kaart te brengen. En we doen terreinbezoeken om te kijken welke ingrepen mogelijk zijn op de locaties zelf. Onze strategen en creatieven brainstormen over mogelijke nudgingtechnieken die inspelen op de drempels van de doelgroep. De middelen werken we uit onder het overkoepelende campagneconcept “Frisse neuzen”.

Het resultaat

De campagne wordt heel positief onthaald door de doelgroep. De betrokken sportclubs stellen vast dat er niet meer gerookt wordt rond de sportvelden.Na de twee pilootprojecten besluit Stad Gent om de campagne in de Blaarmeersen uit te rollen.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Vorige
Vorige

Intercommunale Durme-Moervaart

Volgende
Volgende

De Energiecentrale