Gemeente Asse

COMMUNICATIESTRATEGIE PARTICIPATIE BRANDING

Het begon met een straat waar plotsklaps iets veranderde.

En een buurvrouw die zich afvroeg: “Waarom?”
Zoals in veel gemeenten gebeurt er ook in Asse veel. Nieuwe plannen, gebouwen, ideeën. Maar echte verandering begint niet op papier, wel in het hoofd en hart van wie er woont.

De uitdaging

Asse wilde haar identiteit versterken met heldere, dynamische communicatie die lief en leed durft delen. Tegelijk werd de stadsring, scholen, pleinen en fietszones vernieuwd. Met verschillende wijkbewoners, jongeren, nieuwkomers en zelfs senioren aan boord. Stad Asse wilde een langetermijnpartner om mensen niet alleen te informeren, maar echt te betrekken.

Onze aanpak

We trokken langdurig samen op met de communicatiedienst. Van SWOT-analyse tot merkarchitectuur. Van workshops tot doelgroepgerichte campagnes. Onze tools? Heldere visuele stijl, inclusieve tone of voice, participatie, omgevingscommunicatie en een stevige jongeren- en diversiteitsaanpak.

Het resultaat

Van TikTok tot infomarkt: participatie werd in Asse iets dat leeft. Met ‘Asse schakelt’, ‘JONK’ en ‘Klink mee’ gaven we richting aan grote veranderingen en een stem aan iedereen, van jongere tot nieuwkomer. Resultaat: uitzonderlijke respons, herkenbare campagnes en beleid dat niet boven, maar tussen de mensen staat.

JONGERENCOMMUNICATIE

JONK

De challenge? Jongeren bereiken en inspireren. Met JONK op Instagram en TikTok maakten we content die hen aanzette tot meedenken over mobiliteit en hun buurt. Ze konden op creatieve manier meedenken en meebeslissen.  En hun stem werd gehoord.

De resultaten spraken voor zich: content werd geshared, jongeren fungeerden als ambassadeurs. En de data die volgde (wie welke mening had) werd meteen gedeeld met de gemeente, want betrokkenheid stopt niet bij een like.

MOBILITEITS- EN WIJKCOMMUNICATIE

Asse Schakelt

Grote werken veranderen een straat. En dus ook een wijk. Met ‘Asse schakelt’ kreeg elke heraanleg een gezicht. We ontwikkelden een herkenbare stijl, brochures, heldere animatievideo’s en info in meerdere talen. En we trokken de wijken in, met workshops, gesprekken en een mobiele infostand. Zo werd mobiliteitscommunicatie geen eenrichtingsverkeer, maar een gesprek van straat tot straat.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Vorige
Vorige

Compagnie Cordial

Volgende
Volgende

Farys