DE NIEUWE DOKKEN

BRANDING STRATEGIE COMMUNICATIE

Het begon met een verlaten kade. Aan de rand van Gent lag een terrein dat wachtte op een nieuw hoofdstuk. De plannen waren er, de partners ook. Wat ontbrak? Een identiteit die het geheel verbindt.


De uitdaging

Hoe maak je van een verlaten dok een buurt die leeft en verbindt? De Nieuwe Dokken moest niet alleen gebouwd, maar ook verteld worden. Met een merkverhaal dat tien jaar meegaat en mensen in beweging zet.

Onze aanpak

We vertaalden visie naar verbeelding. Met een naam die klopt en een huisstijl die blijft hangen. De Nieuwe Dokken kreeg een visuele identiteit die het deinende water omarmt met verhaallijnen die jarenlang meegaan. We werkten samen met architecten, kunstenaars, ondernemers en bewoners om elke bouwfase een eigen gezicht te geven. En we bouwden mee aan de community, al lang voor de eerste steen gelegd was.

Het resultaat

Vandaag is De Nieuwe Dokken een plek waar je wil wonen, wandelen, werken en samenleven. Communicatie was daarbij een fundament. En dankzij een sterk verhaal, slimme activaties en echte dialoog waren vijf gebouwen al vóór oplevering uitverkocht.

MERKIDENTITEIT

Dansende letters

We speelden ook met gedichten van Paul Van Ostaijen. De dansende, golvende letters verwijzen zo ook naar de ligging aan het water. We versterkten de merkidentiteit met een sound identity. De componist en pianist Mirek Coutigny liet daarvoor zijn creatief brein los om een catchy melodie te maken die we gebruiken in video content.

EVENEMENT

The People Of

We lanceerden de portretreeks ‘The People Of’ met voorbijgangers op de nabij liggende Bataviabrug. Ze gaven een gezicht en verhaal aan de nieuwe buurt.

LANCERINGSVIDEO

Piano op het water

In de lanceringsvideo tonen we uitgebreid de troeven van de site en zie je een pianist spelen op een vlot (een knipoog naar een eerdere video van Greenpeace). Duurzaamheid is namelijk een bepalende factor in het project. De première van de video toonden we in de Gentse Kinepolis.

EVENEMENT

Burenevent

We organiseerden een kopersevent waar toekomstige buren elkaar leerden kennen en ze allemaal het duurzaamheidscharter ondertekenden.  De waterfietsvideo toont dan weer een wedstrijd tussen drie voertuigen die racen naar De Nieuwe Dokken. Finaal, staat de online marketing ook helemaal op punt.

EVENT

Lancering Noordveld

De tweede fase: het noordveld met de opvallende Pergola en een gedeelde groententuin. In een geüpdatet strategisch plan zetten we nog meer de mens op de voorgrond en ook het groene karakter van het bouwveld. Zo ging het lanceringsevent door op de gezellige daktuin met verschillende testmaterialen voor gebouwen Pergola en Bijoux. 

VIDEO

Farm To Table

In de videoreeks ‘Farm To Table’ praten enkele topchefs over koken met groenten van eigen kweek. Groenten die je ook vindt in de gemeenschappelijke moestuin. We creëerden video’s over de buiteninrichting met Extremis en Atelier Vierkant. Een lokale artiest lieten we aquarellen schilderen van de beschikbare groente- en fruitsoorten.

MERKIDENTITEIT

Bijoux

Voor het gebouw Bijoux, de parel aan het water, kwam de nood aan een eigen look en feel. We ontwierpen een logo en branding die de exclusiviteit van Bijoux belichaamt, maar nog steeds in beeld duidelijk aansluit bij het moedermerk. Met het oog op een specifiek doelpubliek rolden we ook een nieuw advertising plan uit dat via slimme targeting de juiste doelgroep bereikt.

EVENEMENT

Kerst-Epero

In de winterperiode organiseerden we een charmante kerst-Epero zodat ondanks de lockdown, buren elkaar konden ontmoeten.

TIJDELIJKE INVULLING

CUP

Wat begon als het zoeken naar een tijdelijke invulling werd een permanente plek voor de sportiefste bar: CUP. We stonden mee aan de basis van het concept en gaven het interieur mee vorm.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Vorige
Vorige

Klasse