LUCA

BRANDING MARKETING

Om nieuwe studenten aan te trekken, vroeg LUCA School Of Arts aan Billie Bonkers om een online campagne te bedenken voor de promotie van hun opencampusdagen. Ons team, dat enkele LUCA alumni telt, zette graag hun creatieve brein aan het werk.

De uitdaging

Elk jaar woedt de war for talent hevig voor het kunstonderwijs in ons land. Ook bij LUCA School of Arts is dat niet anders. Zo kunnen potentiële studenten op hun Opencampusdagen al eens komen spieken en bepalen of ze een match voelen. Om de open deuren van LUCA te promoten werkten we een campagne uit voor de jonge wolven die de middelbare school achter zich laten.

Onze aanpak

Aan de kern van ons creatief concept stonden de clichés van de kunststudent. Want wat betekent het om een echte ‘LUCA’ te zijn? We ontwikkelden 45 digitale stickers in drie golven die de stereotiepe kunststudent omschrijven, relevant voor elke opleiding verspreid over alle campussen. We bewaarden zo ook de scherpe, zelfbewuste kant van LUCA, met een vleugje humor en op maat van studenten.

Het resultaat

Ons mediaplan was voornamelijk digitaal met online advertenties en social ads. We ontwikkelden verschillende story formats met animaties van de stickers, specifiek voor elke campus. Het traject liep voor een half jaar met 15 verschillende video’s. Een selectie werd ook uitgewerkt als echte stickers die studenten op hun laptop konden plakken. Deze deelden we uit op de Opencampusdagen en aan de huidige studenten.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Ik wil aan de slag
Vorige
Vorige

Vlaanderen Feest Brussel Danst

Volgende
Volgende

Werken aan de Ring