Kroonmolenwijk

PARTICIPATIE CAMPAGNE

Het begon met een diverse wijk met heel wat uitdagingen: weinig kwalitatieve publieke ruimte, eenzaamheid, drukte… In Sint-Niklaas willen ze geen beleid van achter een bureau, maar verandering die groeit op het ritme van de wijk zelf.

De uitdaging

Sint-Niklaas wil in de drukbevolkte en diverse Kroonmolenwijk een participatietraject met de inwoners opzetten om van de wijk een leefbare, toffe plek te maken. Op termijn moet dit leiden tot acties die met een wijkbudget van € 100.000 kunnen gerealiseerd worden. Er werd al een merkidentiteit opgezet en gecommuniceerd, maar de communicatie bereikt de diverse doelgroep te weinig.

Onze aanpak

We zetten een communicatiestrategie- en plan uit en trekken de bestaande stijl door in een toegankelijk campagneconcept gebaseerd op de mensen uit de wijk. Met bestaande portretten van inwoners wekken we interesse bij hun buren om deel te nemen aan een uitgebreid participatietraject. Verschillende campagnes met bijhorende middelen, zoals deurhangers, posters en elementen in het straatbeeld, trekken de aandacht.

Het resultaat

De oproep werkte: ideeën stroomden binnen, de gesprekken kwamen op gang. Een schoolstraat, Samentuin en buurtconciërge volgden snel. De opkomst bij participatiesessies was groot en het wijkpanel kreeg stevige input van de bewoners.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Vorige
Vorige

Laatavondnet De Lijn

Volgende
Volgende

Werken aan de Ring