Kroonmolenwijk

PARTICIPATIE CAMPAGNE

Hoe gaat het echt met de Kroonmolenwijk? Wat maakt de straat gezellig? Wat maakt de mensen stil? In Sint-Niklaas willen ze geen beleid van achter een bureau, maar verandering die groeit op het ritme van de wijk zelf.

De uitdaging

De Kroonmolenwijk is een levendige, diverse buurt met veel potentieel, maar ook drempels. Niet alle bewoners voelen zich aangesproken door klassieke communicatie of participatie. Taal, vertrouwen of leefomstandigheden zorgen ervoor dat sommigen moeilijker bereikt of betrokken worden. Toch wil de stad bouwen aan een wijk waar iedereen zich thuis voelt.

Onze aanpak

We startten met een grote bevraging en meer dan vijfhonderd huisbezoeken. Bewoners gaven hun mening, deelden dromen en bepaalden samen vier wijkambities. Met een campagne, deurhangers en wijkdialogen activeerden we de buurt rond een budget van 100.000 euro.

Het resultaat

De oproep werkte: ideeën stroomden binnen, de gesprekken kwamen op gang. Een schoolstraat, Samentuin en buurtconciërge volgden snel. De opkomst bij participatiesessies was groot en het wijkpanel kreeg stevige input van de bewoners.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Vorige
Vorige

Werken aan de Ring