
De Energiecentrale
CAMPAGNE STRATEGIE COMMUNICATIE
Renoveren kan je leren! Zeker met het handige advies van De Energiecentrale. Om hun services op de kaart te zetten bij de Gentenaar, plamuurden wij deze creatieve campagne. Nu te bewonderen in de Gentse straten, op de trams en op je favoriete social media.
De uitdaging
De Energiecentrale van Stad Gent wil meer Gentenaars inspireren om te kiezen voor energiezuinige oplossingen. Maar hoe breng je zo’n boodschap overtuigend over in een stad met bewoners van alle leeftijden, achtergronden en leefstijlen? Om dit verhaal kracht bij te zetten, was De Energiecentrale op zoek naar een creatieve communicatiepartner. Een partner die niet alleen campagnes kan bedenken die in het oog springen, maar ook duurzame acties vertaalt naar heldere, visueel sterke en inclusieve communicatie.
Onze aanpak
Wij denken mee met De Energiecentrale. Hoe krijg je Gentenaars zover om advies te vragen aan de Energiecentrale? Enerzijds onderzoeken we de doelgroep en gaan we op zoek naar wat hen tegenhoudt. Anderzijds creëren we een opvallende campagne die naadloos inspeelt op de specifieke behoeften van die doelgroep.
Het resultaat
Dankzij een brede mediamix, van trambestickering en lokale kranten tot online advertenties, wist de campagne elke uithoek van Gent te bereiken. De impact was overtuigend: in het voorjaar van 2025 volgt een tweede campagnegolf met nieuwe kanalen en frisse uitwerkingen. Tevreden klant, tevreden stad.