Abby

BRANDING STRATEGIE COMMUNICATIE

In het hart van Kortrijk kreeg de voormalige Groeningeabdij een nieuwe toekomst. Geen klassiek museum, maar een tentoonstellingssite die mensen uitnodigt om anders te kijken naar kunst, naar zichzelf, naar de stad.

De uitdaging

Een tentoonstellingssite met internationale ambitie, vol erfgoed en potentieel. Maar hoe geef je zo’n veelzijdige plek een stem, een verhaal dat klopt voor stad en bezoeker? Een identiteit die past bij de plek, het beleid, de kunst en de nieuwsgierige passant?

Onze aanpak

Samen met stad Kortrijk ontwikkelden we Abby: een warme, meertalige identiteit vol kleur en structuur. We goten alles in een brandguide waarmee het team zelf verder kon. De werfwand werd een expo in openlucht, met spiegels, kijkgaten en kunst op straat. We lanceerden Abby met campagnebeelden, print en speelse details die meteen bleven plakken.

Het resultaat

Abby opende met schwung: 3.650 bezoekers in het openingsweekend, enthousiaste reacties van pers en publiek. Na één maand: 10.700 bezoekers en een nieuwe culturele speler die leeft in stad en regio.

Wat jij voelt bij je merk,
dat moeten je klanten ook voelen.

Volgende
Volgende

De Nieuwe Vesten