Een slimme zet voor de Kroonmolenwijk
In de Sint-Niklase Kroonmolenwijk willen ze één ding: de buurt nog levendiger en leefbaarder maken. De stad schakelde Billie Bonkers in om het participatietraject te ondersteunen met doelgerichte communicatie. Om elke bewoner op te roepen om zijn zegje te doen, want wie kent de wijk beter dan zij?
Met Kroonmolen aan Zet vertrekt Billie vanuit een bestaande merkidentiteit, maar kiezen we voor een menselijkere benadering. Voortaan prijken de gezichten van de bewoners zelf in de communicatie, met elementen van de huisstijl. Het resultaat? Communicatie die toegankelijk is, herkenning oproept en nieuwsgierigheid prikkelt. Het voelt als een boodschap die vanuit de wijk komt, niet van buitenaf.
Een diverse wijk betekent een diverse aanpak. We zetten verschillende campagnes in om bewoners te betrekken bij alle stappen van het participatieproces, met als sluitstuk een wijkpanel waarin zij zelf beslissen over de invulling van een wijkbudget van € 100.000. De stad kon rekenen op Billie Bonkers om de communicatiestrategie en het communicatieplan te schrijven, alsook de middelen effectief en inspirerend uit te werken in fases. Met een talrijke opkomst als gevolg! En daar zat onze ijskar misschien ook voor iets tussen …
Andere projecten
-
JONK aan het woord JONK-campagne geeft jongeren van Asse het woord
-
Melle x Merelbeke Fusiecommunicatie: inwoners horen en betrekken
-
Participatie met LGBTQIA+-community Voor een gedragen actieplan
-
Denderleeuw in beweging Communicatie met schwung
-
Communicatiepartner voor gemeente Asse Ondersteuning van A tot Z
- Portfolio