De Billie Flash 2021-11-05

Deze Billie Flash wordt begeleid door passende stukjes muziek bij élk stukje tekst. Zo zijn we lieve lezertjes, we leggen jullie graag in de watten wanneer het weer dat niet doet.

In de playlist vandaag:

  • De Brabançonne - Van Campenhout
  • Changes - David Bowie
  • La balade des gens heureux - Gérard Lenorman
  • Alexandrie Alexandra - Claude François
  • A man with a plan - Korpiklaani
  • Water me down - Vagabon
  • Money – Widowspeak
  • Vitamin C - CAN
  • Schizophrenia - Sonic Youth
  • Cat’s burp song – Spark Rocca

Link naar het passend liedje zit achter elke rubriektitel of via deze playlist.


De Brabançonne

O dierbaar België, o heilig land der vaad'ren.
Onze ziel en ons hart zijn u gewijd.

Wie kent de rest?

Voor de enkelingen die ons volkslied nog niet uit het hoofd kennen, oefen nu met Helmut Lotti!

"Helmut Lotti is de enige bij wie je de gezongen emotie ook van zijn wenkbrauwen kan aflezen."

Dit is een vaderlandse oproep met reden: binnenkort zal Billie de huisstijl van de Eerste Minister vormgeven. Die pitch wonnen we dankzij deze offerte. Ben, Marley, Wanda & de volledige studio mogen champieter drinken tussen Vieux Rose-gordijnen. Jaaaa oké en iedereen die deze Flash leest ook.

Ch-Ch-Ch-Changes

't Is toch anders binnenkomen bij Billie Bonkers sinds 'de verhuis'.

La ballade des gens heureux

Ze zeggen dat je de kilo's er gratis bijkrijgt wanneer je start bij Billie.

Combineer dat met DIFT en de nodige festiviteiten & we moeten binnenkort de inkomdeur verbreden niet enkel om rolstoelvriendelijk te zijn.

We aten deze week taart en wel omdat DIFT twee nominaties in de wacht sleepte!
De nominaties zijn voor de podcasts van DIFT Media met Bram Vuylstreke in samenwerking met De Morgen:

  • Duidelijk - categorie News &Politics voor de Belgian Podcast Awards
  • Gérard en ik - categorie Sport voor de Belgian Podcast Awards

En binnenkort volgen de nominaties voor de Oorkondes, het Podcastfestival van De Standaard waar Vlaamse podcastprijzen vallen. Een wandelgangvogeltje fluisterde ons in dat ook deze nominatie niet ver weg lijkt aangezien de organisatoren zelf aan DIFT Media vroegen om in te dienen.

Een warme tip: luister naar de podcasts tijdens het joggen.

Alexandrie Alexandra

Ma neeje, 't is Alexander.
De nieuwste kop der nieuwe koppen is gearriveerd. Met een force incroyable zal Alexander designen en meer bij DIFT. Hoe hij die 'meer' zal invullen daar zijn we allen benieuwd naar. Onthou dus vooral de naam Alexander en verwar hem niet met die Alexander uit Brussel met z'n mooie huisstijl.

A Man With A Plan

Hendrik - Rikkie - Bonkers. A man with a plan. En een planner die ons zal vervoegen vanaf december.

Voelen jullie zich ook in een Ierse Skihut bij de begeleidende muziek? Snappen we, maar Korpiklaani is een Finse folkmetalband en wij hebben garanties gekregen dat Rikkie ons even hard zal ophitsen als dit lied doet en even zinnige dingen zal meedelen.

Italian way, grappa grappa hey
Deutschland lager, uber alles

Hendrik zijn online profiel is keigoed beveiligd want we vonden geen foto terug van hem. Tot dan moeten we het doen met deze Hendrik Vandeweyer.


Water Me Down

Water me down! Enkel mogelijk door Farys in Vlaanderen. Maar wist je dat Farys meer doet dan jouw douchekop van water voorzien? Ze zuiveren dat initieel vies bruin water ook tot gezond doorzichtig water. En ze beheren sportaccommodaties zoals de tennispleintjes op de Blaarmeersen. Sportaccommodaties en Farys, klinkt gek? Exact, daar verschijnt Billie ten tonele om dat wringend schoentje te verhelpen. Merkarchitectuur, rebranding en communicatie rond het 100-jarig jubileumfeest in de Skyhall van Zaventem staan alvast op de agenda.

Money

Hoe krijg je dit uitgelegd thuis (tenzij je mama een ambtenaar is)? Jaarlijkse kost: in het najaar een telefoon krijgen van een Stad met geld op overschot.

Maar heel leuk dus. We mogen een campagneconcept en -plan opmaken om volgend jaar uit te rollen. Het gaat over het promoten van subsidie-aanvragen voor sociale wijkprojecten. Die aanvragen hebben in 2020 een duik genomen. De campagne moet ook focussen op het betrekken van meer kwetsbare doelgroepen.

Money doesn't grow on trees. Of wel soms?

Vitamin C

Vitamine C is een onmisbaar vitamientje voor het menselijk functioneren en zit vooral in fruit. Met name in citrusfruit, kiwi's, bessen en aardbeien. Over fruit gesproken, wordt het niet eens tijd dat de fruitmand op wekelijkse basis geleverd wordt voor het legioen werkbijen dat we nu zijn?

Schizofrenia

We zijn door de Vlaamse overheid (departement Werk en Sociale Economie) uitgenodigd om een offertevoorstel in te dienen voor de vervolgcampagne van duaal leren.
"Maar die initiële campagne, dat is toch van ons hand?" - elke Billie.
Klopt! De case vind je hier op de server.

In een razendsnel tempo ontwikkelden Kiki, Marley, Cat & co deze communicatiecampagne die als test in 31 scholen is uitgerold. De campagne kadert in een gedragsonderzoek van de Katholieke Universiteit Leuven. Na een positieve evaluatie wordt het nu tijd om van 31 naar 222 scholen in Vlaanderen te springen.
Niet enkel het aantal scholen wordt uitgebreid maar ook de kanalen. De focus zal meer op het digitale liggen. Hallo DIFT'ers!

Dank de logica van de Vlaamse bureaucratie dat we mogen vechten om ons eigen vervolgcampagne te maken. Want de klant was best wel heel tevree, hoor!

De offerte moet binnen op maandag 29 november.
Tegen 10 december ten laatste weten we of we het hebben.
De campagne moet uitgerold worden op 7 maart 2022.

Cat’s Burp Song

In de rubriek Onontdekte talenten die vanaf nu ook uitgebreid is naar Onontdekte gebreken:

Marley kan niet boeren.