Billie Bonkers en DIFT zijn vanaf nu één familie.
Lees hier het volledige verhaal.

De nieuw samengestelde familie van Billie Bonkers en DIFT

Sommige dingen moet je gewoon met twee doen. IJzersterke campagnes maken, slimme communicatiestrategieën bedenken, merken versterken, participatietrajecten tot een hoger niveau tillen … Billie doet het voortaan samen met de creatieve bende van DIFT, een heel sympathiek en Gents bureau dat 9 jaar geleden opgericht werd door Bert Pieters en Yves Drieghe. En omdat die laatste twee op avontuur vertrekken naar een eiland hier niet zo heel dichtbij, zochten ze een geschikte overnemer. Eén overduidelijke swipe right later keken ze in de ogen van Billie Bonkers en vlogen de hartjes in het rond.

DIFT blijft DIFT

“Creatief activisme”, zo omschrijven Bert en Yves zelf hun belangrijkste drijfveer in alles wat ze maken en doen. In 2012 namen ze hun intrek in een klein kantoortje op Dok-Noord dat elk jaar een paar vierkante meter groeide. Het team van DIFT telt vandaag 10 medewerkers die zich de voorbije jaren met veel enthousiasme en gedrevenheid toelegden op strategische en digitale branding, brand activation en employer branding. Dat blijven ze ook de komende jaren doen, want DIFT blijft DIFT en behoudt al zijn leuke karaktertrekjes. Sterk in branding van allerlei allooi en avers aan blah blah. Ook het submerk Archie Goegebuur blijft timmeren aan creatieve vastgoedcommunicatie. En vorig jaar werd DIFT Media gelanceerd, waarbij de focus ligt op het slim inzetten van audiovisuele communicatie zoals podcasts en audiowandelingen.

Maar toen kwam dus dat nieuwe droomproject van Bert en Yves. Een droom die ze gaan najagen op Lanzarote, een eiland dat volgens Google Maps op 3.401 km fietsen van Dok-Noord ligt. Helemaal verdwijnen doen ze niet, want ze blijven onze nieuw samengestelde familie bijstaan met strategisch advies. Vanuit een hangmat en met in elk hand een sangria, dat wel. Bij de zoektocht naar een geschikte overnemer voelden Bert en Yves een sterke match met Billie Bonkers. We delen dezelfde waarden en strijden voor dezelfde doelen. Op sociaal, maatschappelijk en creatief vlak zijn DIFT en Billie Bonkers zielsverwanten. Maar toch behouden we heel bewust elk onze eigen merkpersoonlijkheid en pakken we onze projecten aan vanuit ons specifieke DNA.


Billie blijft Billie

Met Billie zijn we vast van plan om het sterke merk DIFT vanuit de visie en missie van de oprichters verder te laten groeien. Billie Bonkers blijft werken aan betekenisvolle projecten. En dat doen we met passie en empathie, we blijven integer en verrassend. Onze focus ligt nog altijd op omgevingscommunicatie, participatietrajecten en creatieve campagnes. Door het team van DIFT op te nemen in onze familie, bundelen we een hoop creatieve hersenen, veel ervaring en een flinke portie vakkennis. Onze teams vullen elkaar aan en maken elkaar sterker op creatief, strategisch en digitaal vlak. Daar kunnen onze klanten alleen maar beter van worden.

Bij Billie kijken we enorm uit naar deze krachtenbundeling. We worden groter en sterker, we krijgen nog meer mogelijkheden om onze betekenisvolle projecten extra slagkracht te geven. En onze familiefeesten beloven naast een grotere afwas ook nóg plezanter te worden …

Ons opperhoofd Soumaya en haar zakenpartner Linda nemen de dagelijkse leiding van DIFT en Billie Bonkers in handen. Voor de 10 medewerkers van DIFT maken we met plezier en een grote stofzuiger enkele kamertjes vrij in het grote Billie-huis. Het kantoor van DIFT in Antwerpen blijven we behouden, kwestie van onze perimeter groot genoeg te houden.


Blijf niet zitten met je vragen

Stel dat je door dit nieuws en deze historische mijlpaal voor zowel Billie Bonkers als DIFT kampt met emoties die je moeilijk kan plaatsen, dan luisteren we graag naar jou. We stellen je gerust, we geven nog wat meer details, we geven je een duidelijk perspectief op de toekomst. Bel je contactpersoon bij Billie of contacteer ons hier.

Gerelateerd